Daisypath Anniversary tickers baby baby development

Wednesday, September 7, 2011

Perihal Tudung.

"Eh.. Ko dah bertudung ke sekarang ? Betul2 dah pakai ke ?"

Ini antara feedback yang aku dapat dari kawan2 bila bertudung. Kenapa ye orang bertanya sebegitu ? Aku ini bukan alim ulama' yang hebat sangat memperdebatkan agama. Tetapi bagi aku itu soalan bodoh yang ditanya. Lebih2 lagi kalau keluar dari mulut seorang insan yang beragama islam.. 

Bukan ape.. Dalam Islam memang bertudung dalam konteks menutup aurat adalah perkara wajib... Aku tekankan disini.. 'WAJIB'.. Bukan harus mahupun makruh.. So, buat apa korang bertanya soalan camtu ??
Itu beerti korang mempersoalkan hukum yang wajib. Bila ada kawan dah mula bertudung... menutup aurat.. cukup la sekadar cakap.. 
"Alhamdulillah.. Makin cantik ko sekarang"

That's it !! Tak payah nak mempersoalkan bende yang wajib bila seseorang dah buat bende tu.. *ada paham ?*

Sekarang byk trend tudung. Sampai kalo aku rase pakai tudung bawal dah tak up to date. hik3.. Aku akui pakai shawl la paling senang dari tudung bawal.. lilit2 siap.. tapi masalahnya, kebanyakan shawl ni pendek. Tak lepas nak tutup dada. Pakai tudung ni bukan saja nak tutup kepala tapi nak tutup aurat. 

tudung bawal
Aku akui aurat aku tak setutup sangat, Seluar aku tak selonggar yang sepatutnya. Tapi aku cuba nak menutup mengikut islam dan bukan mengikut melayu..Aku cuba dan terus mencuba.. *chewah..*

Terima kasih buat tunang ku tersayang sebab menegur aku ke arah kebaikan. Bak kata kawan aku.. 
"Dosa buat jahat dah bertimbun.. Dan ditambah dgn dosa aurat lagi.. Dah hilang pahala dah"

P/s : Aku cuba wat yang terbaik... Untuk diri aku dan untuk semua... InsyaAllah... (^^,)V

No comments:

Post a Comment