Daisypath Anniversary tickers baby baby development

Saturday, March 12, 2011

Special Edition

"Illa.. Ko letak la pic accident ko kat facebook.."


Disebabkan facebook aku deactivated wat mase skang. Aku letak je kat blog. Tak ramai yang dapat tgk. Haha.. Kang letak kat facebook ramai sgt nak tgk. Maluuuu i Tau.. Hikhik..

Ehem2. Kowang tak payah ler tau camner aku accident. Kang cite mau sedih2. Sob Sob...
Cukup la kowang mengetahui aku accident dekat2 Muzium negara. Hehe.. Sungguh Bersejarah jiwa aku..  *aku memng minat sejarah (ye ke?)


For sure mase xcident tu agak 45 minit lepak tepi jalan tunggu ambulance. Sempat gak aku bukan lense ngan anting2. Kahkah. Dengan betis yang terkoyak. Aku rase kan kacak abes la lepak tepi jalan. Hahaha.. *tak sedar diri


Sesampai ambulance. Paramedik check mana patut. Dengan penuh hati2 serta muke kesian 'awek' paramedik tu guntingkan suar pendek aku tu nak check ade tak tempat laen selain betis aku yang koyak.


"Kak.. kalo tak mampu jgn tgk.. Pengsan nanti" 


Aku dengan kacaknye cakap takpe.. Takde hal la.. Tang die gunting je suar aku aku dah nampak... CHAK !! Satu koyak ag.. CHAkk !! Dua koyak plak.. CHaKK !! tiga rupenye.. Lutut aku terkumpul tiga koyak. *aku tahan sakit dgn penuh kacak.


Sesampai je kat dewan bedah kat PPUM tu. Nurse lelaki a.k.a 'boboy' nak bersihkan kaki aku. Mak aii.. Ni part tak bleh blaaahhhhh.. Air cuci luka 3 botol die curah kat kaki aku. Uiiiiiii.. Sedap hingga menjilat jari kaki mak mertua jiran sebelah rasenye..

"Kak.. Kat betis yang koyak nie ade kaca tersangkut. Xbleh kuar la kak. Saya curah air lagi"
air cuci bergamba manje bersama kunci ku
Dikala itu aku cuak. Adoi. Kuar la ko wahai kaca... Last2 tak bleh kuar gak. Time bilik bedah baru doc2 kuarkan. Mase boboy dok curah air kat kaki aku macam siram pokok die cakap

"Akak nie kuat la.. Sikit pun tak nangis tak merengek.. Akak le pompuan pertama yang tak nangis. Pompuan len dah meraung da"


Dengan kacak and comfident aku jawap.. "Dik. Sakit la dik oii.. Bukan sedih.. Wat pe nangis ?" 
Pastu aku ngan boboy dok gelak2 sampai doc pon datang. Maybe doc ingat aku gile sebab sakit kot. Haha *aku gelak sebab nak tahan sakit


Yang pasti malam tu aku tak bleh tido sebab :
1. sakit
2. dewan bedah icu tu siot la. ramai org memekak. sana dok jerit "mak" sini dok jerit 'appa'. *bengang dewh.
3. kena g x-ray. baper byk kali xray dah. sejuk giler.
4. ingat 'bambam' ku yang patah kaki disana.
5. SSSEEJJJUUUUUKKKK.. grrrrrrr

Mase bedah pun masalah. Aku lambat lali ngan ubat bius. Ketua doc bedah tu agak pelik ngan aku. Hahaha..

"Nape U nie lambat rase kebas. Doc i dah injected tepat ubat bius tu. I bg u ubat tido.. Tapi U tak tido2 pon"


Yang pastinya doc.. Aku pon tak tau nak jawab. Haha.

Yang aku bengang semasa disana :
1. Mase kat dewan bedah ICU. Doc pelatih yang cucuk nak masuk air tu. Dok cocok cabut.. cocok cabut.. Aku marah. *u tau wat keje ke tak? sakit tau. hahaha
2. Mase kat operation room, doc tak jait kepala aku. Dah 4 ari kat wad baru jait. Agak marah disitu *takkan aku nak balik umah dgn kepala bocor
3. Jage makan sebab aku tak bleh jalan ke toilet. So makan sket jer. Buah memang aku tak sentuh. Malas la nak beristinjak atas katil. hahahaha.. *kurang selesa u..


Nie antara luka2 yang beso. Tang bahu yang tak kering nie pic dalam enset. Malas nak transfer.. Yang len2 luka kecik2 jer.

kaki yang agak mantap
     

tgn yang menggoda *mak aii camna nak sarong cincin

kepala tertobek
Nak ikot kan.. Bambam ku ag trok. Patah sana sini.. Muka jait ag.. Moga Bambam pat sehat. Pat elok.
Sayang bambam..


P/s : naek moto pakai suar panjang. ada keta naik la keta jgn degil. memang 'syial' la kancil biru tuuuu !!!








No comments:

Post a Comment